Sinds het schooljaar 2019-2020 voorzien alle basisscholen binnen de Children’s Zone hun leerlingen tien extra uren leertijd per week, dit staat bekend als Dagprogrammering.

Dagprogrammering biedt een gestructureerd programma dat zowel binnen als buiten de reguliere schooluren plaatsvindt. Buiten de Children’s Zone, maar binnen het NPRZ-gebied (Nationaal Programma Rotterdam Zuid), nemen vijf basisscholen deel aan Dagprogrammering. Dit programma omvat de vakken, taal, rekenen, sociaal-emotionele ontwikkeling en oriëntatie op beroepen, zoals lessen over natuur, gezondheid, sport, bewegen, cultuur en techniek.

Dagprogrammering is niet alleen leerzaam, maar juist ook ontspannend en inspirerend. Zo draagt Dagprogrammering bij aan de brede ontwikkeling en het vergroten van de kansen van de leerlingen.