De Rotterdamse Peuterschool

Het begint bij De Rotterdamse Peuterschool!

Op een dagje peuterschool praat, zingt, bouwt, fietst, lacht, puzzelt, rent en speelt uw kind met leeftijdsgenootjes uit de buurt. Ondertussen leert de peuter van alles, zoals nieuwe woorden of een jas aantrekken. ‘Spelenderwijs leren’ noemen we dat. De pedagogisch medewerkers bedenken steeds weer nieuwe activiteiten, passend bij de ontwikkeling van uw peuter. Elke dag gaan wij naar buiten, waar uw peuter op het (natuur)plein kan rennen en lekker samen kan spelen en ontdekken. Ideaal om te leren samenwerken, delen en conflicten op te lossen.

De peuterschool werkt met een zogenaamd ‘VVE programma’. Dat houdt in dat bepaalde thema’s in een jaar worden behandeld die aansluiten bij de belevingswereld van de peuter. Het gaat bijvoorbeeld over niezen in het najaar en “Oef, wat is het warm” als het zomer is. Op deze manier worden zowel de spraak- en taalontwikkeling, de sociaal-emotionele ontwikkeling, de motorische ontwikkeling en de zintuigen geprikkeld.

De peuterschool werkt intensief samen met de basisschool, zodat uw kind spelenderwijs vertrouwd raakt met school. Omgekeerd weet de basisschool straks precies welke begeleiding uw peuter nodig heeft door de mogelijkheid van een warme overdracht die wij doen als uw peuter bijna 4 jaar wordt. Zo maken we de stap van de peuterschool naar de basisschool, letterlijk en figuurlijk, zo makkelijk mogelijk!

Kijk voor meer informatie en/of inschrijven eens op: www.derotterdamsepeuterschool.nl

Ook kunt u contact opnemen met de locaties voor vragen en/of informatie:

De Globe Zwartewaalstraat:

Zwartewaalstraat 38, Rotterdam

De Globe den Hertigstraat:

Den Hertigstraat 32, Rotterdam

Zwartewaalstraat 38